New Moon kaos! (DN)

SF Bios webbsajt kraschade när biljetterna till Twilightfilmen ”New moon” släpptes på onsdagen. Fansens anstormning blev för stor.

– Det var för många som bokade samtidigt. Men innan den lade ner hade 1.200 personer köpt och 4.000 reserverat biljetter till premiärkvällen, säger Annmari Bergmark, pressansvarig på Nordisk film.

Den andra delen i Twilightserien, ”New moon”, har världspremiär den 20 november. Under onsdagen uttryckte mängder av fans sin frustration på Twilights twittrar och bloggar.

– Fansen är så starka. Twilight är inte bara en film utan ett fenomen, säger Annmari Bergmark.

”New moon” är baserad på Stephanie Meyers Twilightserie på fyra böcker om tonårstjejen Bella Swan som blir förälskad i vampyren Edward Cullen. Twilightböckerna har lästs av miljoner och har blivit ett av årtiondets stora kulturfenomen – och en del av en omfattande vampyrtrend.



Haha, igår när pappa skulle köpa biljetter så var han hemma medans jag var i skolan så han ringde mig under hemkunskapen och berättade att man inte kunde komma in på SF hemsida så jag typ f´*ckade på han och tvingade han att försöka tills det funkade och tillslut så gjorde det det:) Men han kunde bara reservera för att man kunde inte betala med Swedbank och ngt mer som han har så det fick bli reservera...
Så nu jobbar han i Täby och han måste till biografen Park i stan för att kunna hämta ut biljetterna innan det är försent!!! Och klocka fem så börjar dom sälja vidare dom!!
Pratade nyss med han och han var på väg dit nu, han var typ vid Naturhistoriksa riksmuseet eller nåt? Men han hade iaf 15-20 min om det inte är köer:S

Jag kommer att spränga alla bilar som står i vägen!


-Källa

/Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (det är bara vi på Twitwilight som ser den)

Din URL/Bloggadress:

Skriv det du vill lätta från hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0